כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
-
כה"ג שלא יודע לקרוא
תגובות: 11
על ידי
rk1234 » 05 ינואר 2021, 14:24
זמן קריאה: 2 דקות
הנה בפרק א כתוב שאם לא ידע לקרוא אז קוראים לפניו ואילו בפרק ז כתוב שקורא בתורה פרשת אחרי מות למה לא כתוב מה הדין אם אינו יודע לקרוא
- 11 תגובות
- 521 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
05 ינואר 2021, 19:23
-
-
יומא מז א - קימחית אמו של ר' ישמעאל בן פיאבי
תגובות: 3
על ידי
בבלי » 30 נובמבר 2020, 19:57
זמן קריאה: 3 דקות
כתוב בגמרא ביומא בדף מז עמוד א כך:
אמרו עליו על רבי ישמעאל בן קמחית: פעם אחת סיפר דברים עם ערבי אחד בשוק, ונתזה צינורא מפיו על בגדיו, ונכנס ישבב אחיו ושמש תחתיו, וראתה אמן שני כהנים גדולים ביום אחד.
ושוב אמרו עליו על רבי ישמעאל בן קמחית: פעם אחת יצא וסיפר עם הגמון אחד בשוק, ונתזה צינורא מפיו על...
- 3 תגובות
- 399 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי נדיב לב
03 דצמבר 2020, 19:46
-
-
דין עינוי כחלק מדין השביתה
על ידי
מה אדבר » 25 ספטמבר 2020, 00:33
זמן קריאה: 2 דקות
גדר איסור מלאכה וחיוב עינוי ביוה כ
א) איתא בסוכה (כח.) האזרח לרבות את הנשים האזרחיות שחייבות בעינוי ביוה כ, ובהמשך דברי הגמ' (ע ב) מסיק לא לא נצרכא אלא לתוספת עינוי סלקא דעתך אמינא הואיל ומיעט רחמנא לתוספת עינוי מעונש ומאזהרה לא נתחייבו נשים כלל קמשמע לן ע כ דברי הגמ'. והקשה הרש ש מ ט לא קאמר ג כ...
- 0 תגובות
- 287 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מה אדבר
25 ספטמבר 2020, 00:33
-
-
יומא דף פג. בדברי הר"ן בסוגייא דהקל קל תחילה, ושאלה בענין חצי שיעור
תגובות: 17
על ידי
יושב אוהלים » 12 מאי 2020, 17:24
זמן קריאה: 13 דקות
ידועין דברי הר ן (על הרי ף יומא דף ד בדפי הריף) וז ל: וגרסי' בגמ' (פג.) ת ר מי שאחזו בולמוס מאכילין אותו הקל הקל תחלה, כלומר שאם יש שני איסורין לפנינו הא' איסור לאו כגון נבילה והאחד איסור כרת מאכילין אותו איסור לאו וכן הדין בכל חולה. ונשאל הראב ד ז ל בלשון הזה: אם היה חולה שיש בו סכנה וצריך לשחוט...
- 17 תגובות
- 464 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
23 יוני 2020, 22:29
-
-
ביאור אצבע צרידה אליבא דמ"ד דזוהי האצבע.
על ידי
במבי » 30 מאי 2020, 23:23
זמן קריאה: 0 דקות
ישנה מחלוקת ידועה מהי אצבע צרידה רש י ביומא יט: כותב דזוהי האצבע ותוס' במנחות (לה:) חולק עליו נמרצות וכותב שהדבר ידוע שא א להשמיע קול אלא כשמכה באמצעי ומביא בשם הערוך בשם התוספתא דזוהי אצבע ארוכה של ימין (שזו האמה)
ונראה אולי ליישב ע פ הירושלמי שמביא מחלוקת ר' חונא ור י, דלר' חונה היינו בפה ומסביר...
- 0 תגובות
- 129 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי במבי
30 מאי 2020, 23:23
-
-
יומא כו: ריטב"א מעניין בענין קידוש השם.
תגובות: 16
על ידי
צדיק האמת » 17 מאי 2020, 17:33
זמן קריאה: 6 דקות
איתא בגמ' יומא כו:
אמר ר׳ אבא ואיתימא רמי בר חמא ואיתימא ר׳ יוחנן
אין מנסכין מים בחג אלא בתמיד של שחר וכו'
אמר רב אשי אף אנן נמי תנינא
ולמנסך אומר לו הגבה ידיך שפעם אחד נסך על גבי רגליו ורגמוהו כל העם באתרוגיהן שמע מינה
רש י ולמה לי למיתני באתרוגיהן
אלא ודאי לאשמועינן שאין ניסוך המים אלא בשעת...
- 16 תגובות
- 258 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי צדיק האמת
18 מאי 2020, 15:18
-
-
- 14 תגובות
- 256 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עדינו העצני
14 מאי 2020, 12:40
-
-
יומא לח. ניקנור נעשו נסים לדלתותיו פשט בהגר"ח
תגובות: 26
על ידי
נתן הבבלי » 04 מאי 2020, 23:51
זמן קריאה: 8 דקות
אשמח אם מי שהוא יכתוב לי פשט במה שענה לי מרן הגרח ק שאלתי אותו בגמ' יומא ניקנור נעשו נסים לדלתותיו , וצ ב הרי נעשה נס רק לדלתו אחת ולא לשניהם והו ל ניקנור נעשה נס לְדַלְתּוֹ .
וענה לי שניהן בצבצו .
וצ ע דרק א' בצבץ.
- 26 תגובות
- 348 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חזק
13 מאי 2020, 02:26
-
-
איך ידע השומר אם תוכו כברו ?
תגובות: 4
על ידי
יואל נהרי » 01 נובמבר 2019, 09:06
זמן קריאה: 1 דקות
תלמוד בבלי מסכת יומא דף לה עמוד ב:
אמרו עליו על הלל הזקן שבכל יום ויום היה עושה ומשתכר בטרפעיק, חציו היה נותן לשומר בית המדרש וכו'.
וכתב המהרש א בחידושי אגדות שם:
וענין נתינתן לשומר, אפשר משום שהיו בתי מדרשות שלהן בשדה והיה צריך שמירה, אי נמי, שלא היו מניחין הכל לבהמ ד כדאמרי' פ' ת ה שהיה ר ג...
- 4 תגובות
- 615 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משלוח מנות
01 נובמבר 2019, 09:27
-
-
הקל הקל תחלה
תגובות: 9
על ידי
משה נפתלי » 14 מאי 2019, 10:17
זמן קריאה: 5 דקות
לרבי שמעון דאמר האוכל נבלה ביום הכפורים פטור, נמצא דמי שאחזו בולמוס – מאכילין אותו בשר נבלה ואין מאכילין אותו בשר שחוטה, לפי שבשר נבלה אין באכילתו כרת, ובשר שחוטה יש באכילתו כרת.
האומנם?
- 9 תגובות
- 538 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי האחד בא לגור
15 מאי 2019, 01:00
-
-
שב מידיעתו (יומא פ.)
תגובות: 10
על ידי
יהודה1 » 19 נובמבר 2018, 19:41
זמן קריאה: 9 דקות
מאי ירבה בשיעורין אי נימא דמחייבי קרבן אכזית קטן והתניא (ויקרא ד, כב) אשר לא תעשינה בשגגה ואשם השב מידיעתו מביא קרבן על שגגתו לא שב מידיעתו אין מביא קרבן על שגגתו
המגרא מביאה מימרא של ר א שהאוכל חלב בזמן הזה צריך לכתוב שיעור שמא בי ד שלעתיד ירבה בשיעור, והגמרא שואלת אם הכונה שיאמרו שגם מה שבימנו...
- 10 תגובות
- 335 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי האחד בא לגור
20 נובמבר 2018, 20:27
-
-
כהנים גדולים בבית שני
תגובות: 29
על ידי
עברי » 15 ינואר 2018, 20:28
זמן קריאה: 21 דקות
יומא ט ע א שנות רשעים תקצרנה זה מקדש שני שעמד ד' מאות ועשרים שנה ושמשו בו יותר משלש מאות כהנים צא מהם מ' שנה ששמש שמעון הצדיק ושמונים ששמש יוחנן כהן גדול עשר ששמש ישמעאל בן פאבי ואמרי לה י א ששמש ר' אלעזר בן חרסום מכאן ואילך צא וחשוב כל אחד ואחד לא הוציא שנתו
איני מצליח להבין את מבקשי הכהונה...
- 29 תגובות
- 3249 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שאר לעמו
23 אוגוסט 2018, 09:38
-
-
הזאה על הפרוכת
תגובות: 7
על ידי
דוד ריזל (הפרסומאי) » 24 מאי 2018, 12:19
זמן קריאה: 1 דקות
לומד דף היומי למד על 7 מתנות שמזים על הפרוכת. ושאל אותי שאלה מעניינת, האם הדם היה נשאר על הפרוכת, או שמא היו מכבסים אותה מעת לעת. כתוב על זה היכן שהוא ?
מי יודע ?
- 7 תגובות
- 691 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שאר לעמו
24 מאי 2018, 22:39
-
-
יומא כ"ו ב'
על ידי
כבוד שמים » 13 אפריל 2016, 08:50
זמן קריאה: 0 דקות
תמיד קרב וכו' וכו' ביד א' צלוחית של מים וכו' ושנים בידם שני גזירי עצים וכו' ושנים בידם שני בזיכי לבונה וכו'. צ ע דאלו הדברים לכאו' אינם חלק מהקרבת התמיד.
- 0 תגובות
- 852 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כבוד שמים
13 אפריל 2016, 08:50
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה