כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
-
פר' כי תצא. אשת יפת תואר
תגובות: 110
על ידי
מוחל וסולח » 21 אוגוסט 2018, 21:11
זמן קריאה: 70 דקות
הקדמה לשאלתי.
מהו ההסבר להיתר אשת יפת תואר?
הרי יש לנו (תרי ב) עשה ולא תעשה, ואין שום היתר לאחד מהם, (אלא כאשר מתנגשים שניים, כגון, פיקוח נפש בשבת). ומה שונה איסור זה בנקודת זמן זו שהיא מותרת?
אלא, למדנו שלא דיברה תורה אלא כנגד יצר הרע, שאם אין הקב ה מתירה, ישאנה באיסור.
כלומר, וכי חסרים דחפים...
- 110 תגובות
- 2617 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חידוד
23 ספטמבר 2020, 00:45
-
-
אשת יפת תואר - ההייתה?
תגובות: 5
על ידי
תיובתא » 30 אוגוסט 2020, 11:34
זמן קריאה: 2 דקות
סנהדרין עא.
כמאן אזלא הא דתניא בן סורר ומורה לא היה ולא עתיד להיות ולמה נכתב דרוש וקבל שכר כמאן כרבי יהודה איבעית אימא ר' שמעון היא
ברש י בפרשתנו - כי תצא
ולקחת לך לאשה לא דברה תורה אלא כנגד יצר הרע שאם אין הקב ה מתירה ישאנה באיסור אבל אם נשאה סופו להיות שונאה שנאמר אחריו כי תהיין לאיש...
- 5 תגובות
- 124 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הצבי
04 ספטמבר 2020, 11:01
-
-
לא ילבש
תגובות: 1
על ידי
נתן הבבלי » 03 ספטמבר 2020, 21:07
זמן קריאה: 0 דקות
מה הדין דבר המפורש בתורה לאיסור, אך השתנה המציאות, האם יהיה מותר, כגון אם רוב הגברים ילכו בשמלת אשה, לא יהיה איסור לא ילבש בזה.
- 1 תגובות
- 32 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי במבי
03 ספטמבר 2020, 21:25
-
-
הבדל בין רע בעצם, ליצרו תוקפו.
תגובות: 2
על ידי
שלום23 » 30 אוגוסט 2020, 16:14
זמן קריאה: 2 דקות
ביבמות ע ו: אמרי' מואבי ולא מואבית משום דהטעם שלא קידמו אתכם ל ש עליהם כי דרכו של איש וכו' וכל כבודה בת מלך פנימה,
בדרש משה מקשה הרי בנות מואב היו אלו שהכישלו בנ י והרי היו פרוצות?
ותי' דבעצם היו צנועות רק בבעל פעור יצרן התגבר עליהן, אבל לגבי לקדם בלחם ומים לא היו להם יצה ר ונשארו בצניעותן...
- 2 תגובות
- 49 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ישראלמאיר
30 אוגוסט 2020, 20:25
-
-
שיטת הרמב"ם בדין אשת יפת תואר
תגובות: 14
על ידי
איש ווילנא » 28 אוגוסט 2020, 10:27
זמן קריאה: 5 דקות
שיטת הרמב ם שעיקר התר שהתירה תורה באשת יפת תואר הוא שמותר לבא עליה ביאה ראשונה מיד. אבל ביאה שניה לא הותר גם לאחר שלושים יום ועשיית כל המעשים הכתובים בפרשה. אלא כשמתגיירת מרצונה.
מאידך שיטת הרמב ן על התורה כאן שההתר של אשת יפת תואר הוא שלאחר שלושים יום נושאה אפילו שלא התגיירה מרצונה אלא בעל כרחה...
- 14 תגובות
- 100 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אין חכמה
28 אוגוסט 2020, 13:47
-
-
לא ילבש
תגובות: 6
על ידי
זוטרא » 23 אוגוסט 2020, 23:11
זמן קריאה: 2 דקות
לשיטת רש י בחומש שפוסק כמאן דאמר שלא אסרה תורה אלא לבוש המביא לידי תועבה (ע ז נט.) אם כן במקרה של אדרוגנוס אין מביא לידי תועבה שמטרתו היא להתלבש ולא כדי להתערבב בין האנשים, לצורך זנות. אמנם רבי אליעזר בן יעקב חולק על זה.
בהלכה יש בזה שיטות חלוקות, ולמשל ההיתר להתחפש לאשה בפורים לכאורה מבוסס על שיטה...
- 6 תגובות
- 88 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי במבי
24 אוגוסט 2020, 21:51
-
-
למה שני שונאים אסורים להילחם זה לצד זה?
תגובות: 17
על ידי
שעשועי תורה » 23 אוגוסט 2020, 23:03
זמן קריאה: 5 דקות
כתב בעל הטורים (כא, י) שבמלחמות ישראל - לא היו מניחים שני שונאים להילחם זה לצד זה שמא יהרגו זה לזה במלחמה .
וצריך ביאור, הלא נתבאר בסוטה מד, א שרק צדיקים באים להילחם בשדה הקרב (עד כדי כך שאף מי ששח בין תפילה וכו').
וא כ הכיצד שייך אדם ששונא את חבירו במלחמה, ועובר על לא תשנא את אחיך?
- 17 תגובות
- 121 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שאר לעמו
24 אוגוסט 2020, 11:58
-
-
פרשת כי תצא - תאומים זכרים מי מהם נוטל חלק בכורה?
תגובות: 7
על ידי
ים סוף » 13 ספטמבר 2019, 00:53
זמן קריאה: 3 דקות
איתא בספר 'סערת אליהו' מעשה שהיה בימי הגר א כי איש אחד לקח אשה וישנאה ויגרשה וכו' ויקח תיכף אשה אחרת והנה עוד לא כלו שבעה ירחים ותלד האשה השניה לו בן ואח ז נודע כי בעוד ימים לא כבירים ילדה גם האשה הראשונה הגרושה ג כ בן זכר כי נמלאו לה שתעה ירחים ואחר זמן רב נפלה מחלוקת בין משפחת הגרושה ובין האיש...
- 7 תגובות
- 189 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ספר וסופר
17 ספטמבר 2019, 21:18
-
-
העבט תעביטנו - לעבוט עבוטו
תגובות: 5
על ידי
פרלמן משה » 10 ספטמבר 2019, 01:40
זמן קריאה: 1 דקות
מה פירוש המילה? בפרשת כי תצא מתפרש דעבוט הוא משכון, ואילו בפרשת ראה מתפרש דהעבטה היינו הלואה.
- 5 תגובות
- 122 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אבר כיונה
10 ספטמבר 2019, 22:17
-
-
כי תצא - מה רוצים מהעמונים (לפי הרמב"ן...)
תגובות: 5
על ידי
יחי » 24 אוגוסט 2018, 18:14
זמן קריאה: 3 דקות
לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' וג' על דבר אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים (דברים/כג/ד-ה).
לדעת הרמב ן הפסוק מחולק לשנים: העמונים לא קדמו בלחם ומים, אבל המואבים קדמו גם קדמו, שהרי בפרשת דברים (ב/כח-כט) כתיב אוכל בכסף תשבירני וג' כאשר עשו לי המואבים היושבים בער.
ויש להקשות לפי מה שהביא רש י בפרשת חוקת...
- 5 תגובות
- 340 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יחי
02 ספטמבר 2018, 20:04
-
-
בן סורר לא היה
תגובות: 13
על ידי
יהודי » 24 אוגוסט 2018, 13:13
זמן קריאה: 5 דקות
שמעתי בצעירותי מתלמיד הגה צ מתתיהו סלומון שליט א שאמר בשם רבו שבן סורר לא היה ולא נברא, משום שאם ההורים הם כאלה יראים שמוכנים שיהרגו את בנם כדי שלא יחטא, לא ייצא מכאלו הורים כזה ילד בעייתי.
- 13 תגובות
- 665 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אברך כולל
28 אוגוסט 2018, 16:37
-
-
כי תצא - בן סורר ומורה
תגובות: 3
על ידי
יוסף יוסף » 24 אוגוסט 2018, 11:26
זמן קריאה: 1 דקות
בדין התורה של בן סורר ומורה
מצאנו חידוש עצום שאין כמוהו (כמעט) בכל התורה כולה
היה אביו רוצה ואמו אינה רוצה אביו אינו רוצה ואמו רוצה אינו נעשה בן סורר ומורה עד שיהו שניהם רוצים (משנה סנהדרין פ ח מד)
ולכאור' באם כתבה התורה עליו ובערת הרע מקרבך וסופו לעמוד בפרשת דרכים וללסתם וכו'
מדוע הוריו יכולים...
- 3 תגובות
- 303 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יוסף יוסף
26 אוגוסט 2018, 21:42
-
-
בסו"מ לא היה ולא עתיד להיות
תגובות: 4
על ידי
ראובן » 24 אוגוסט 2018, 12:01
זמן קריאה: 2 דקות
גמרא סנהדרין עא.
איבעית אימא ר' שמעון היא דתניא אמר רבי שמעון וכי מפני שאכל זה תרטימר בשר ושתה חצי לוג יין האיטלקי אביו ואמו מוציאין אותו לסקלו, אלא לא היה ולא עתיד להיות ולמה נכתב דרוש וקבל שכר
לכאורה דברי ר ש תמוהים ולא מיישבים כלל, אם תמיהתו איך חמור מעשהו כל כך שעל זה תחייבהו התורה סקילה....
- 4 תגובות
- 310 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יוסף יוסף
24 אוגוסט 2018, 12:49
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה