כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
-
מנין קעו פסוקים
תגובות: 10
על ידי
חדא פלפלתא » 02 יוני 2022, 01:44
זמן קריאה: 2 דקות
ידוע שבפרשת נשא יש קעו פסוקים. ובתהילים קי ט יש קעו פסוקים ובמסכת בב ב יש קע ו דף
וראיתי שכתב בעל המיכל המים מתלמידי הגר ש קלוגר שמי שיודע טעם לזה יבוא שכרו כפול מן השמים[מיכל המים אות קסו}
כל הרוצה יבא וטיול שכר
- 10 תגובות
- 125 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חדא פלפלתא
06 יוני 2022, 23:59
-
-
שני לוחות הברית ופרשת נשא
תגובות: 5
על ידי
משה נפתלי » 03 יוני 2022, 12:25
זמן קריאה: 2 דקות
כיצד היו עשרת הדברים כתובים על הלוחות – האם עֲשַׂרְתָּם על לוח זה וַעֲשַׂרְתָּם על לוח זה (כמסתבר בפשטות*) , או חמשה על לוח זה וחמשה על לוח זה (כמורגל אצלנו) ?
פתרון המבוכה אינו נמצא בדברי רש י לא בחומש שמות ולא בחומש דברים, כי אם בחומש הפקודים בפרשת נשא. על 'אֵילִם חֲמִשָּׁה עַתֻּדִים חֲמִשָּׁה...
- 5 תגובות
- 72 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דברי יושר
03 יוני 2022, 13:47
-
-
ברכת כוהנים בכל חמשת החומשים.3 שלבים בהפיכת הקללה לברכה. 9 צורות לנשיאת כפיים.
תגובות: 6
על ידי
NETANEL » 30 מאי 2022, 17:53
זמן קריאה: 7 דקות
[ b]א.
בכל התורה-
א. בבמדבר - ברכת כוהנים מזכרת בתורה פעם אחת עם כל הנוסח במפורש וזה בפרשת נשא , במדבר ו, כב-כז).וברמז או דרש בכל החומשים.
ב. בבראשית יב,ג. ואברכה מברכיך והדרש שהשם יברך את הכוהנים המברכים את ישראל בברכת כוהנים.
ג. בשמות - וכברכה בלי פירוט הנוסח בשמות מזבח אדמה תעשה לי.בכל...
- 6 תגובות
- 96 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי NETANEL
01 יוני 2022, 04:36
-
-
גר תלמיד חכם וכהן גדול ע"ה - מי קודם.
תגובות: 5
על ידי
בן עזאי » 31 מאי 2022, 02:36
זמן קריאה: 3 דקות
במדבר רבה פרשה ו פיסקא: א ב ג ד ה ו ז ח ט י יא
א. [ עריכה ]
נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵּרְשׁוֹן וְגוֹ' - הדא הוא דכתיב ( משלי ג, טו ) : יְקָרָה הִיא מִפְּנִינִים וְכָל חֲפָצֶיךָ לֹא יִשְׁווּ בָהּ .
תנינן תמן:
חכם קודם למלך ישראל: מת חכם - אין לנו כיוצא בו,...
- 5 תגובות
- 68 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
31 מאי 2022, 11:11
-
-
מה טעם משקים את הסוטה ממי הכיור?
תגובות: 1
על ידי
משה נפתלי » 30 מאי 2022, 17:17
זמן קריאה: 1 דקות
רש י פרשת נשא: לְפִי שֶׁנַּעֲשָׂה הַכִּיּוֹר מִנְּחשֶׁת מַרְאוֹת הַצּוֹבְאוֹת וְזוֹ פֵּרְשָׁה מִדַּרְכֵיהֶן, שֶׁהָיוּ נִבְעָלוֹת לְבַעְלֵיהֶן בְּמִצְרַיִם תַּחַת הַתַּפּוּחַ וְזוֹ קִלְקְלָה לְאַחֵר, תִּבָּדֵק בּוֹ.
רש י פרשת ויקהל: וְנַעֲשָׂה הַכִּיּוֹר מֵהֶם , שֶׁהוּא לָשׂוּם שָׁלוֹם בֵּין אִישׁ...
- 1 תגובות
- 29 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
30 מאי 2022, 21:58
-
-
שנאת חנם קמצא ובר קמצא
תגובות: 7
על ידי
בן יקר » 30 יולי 2020, 14:33
זמן קריאה: 2 דקות
במעשה של קמצא ובר קמצא כתב במהרש א (שם): סיפר בזה שתחילת החורבן היה על דרך שנאת חנם כמ ש בפ ק דיומא במקדש שני שהיו עוסקין בתורה מפני מה חרב מפני שהיה בהם שנאת חנם . וצ ע דילמא היה שונא לו מן הדין ע ד שאמרו הרואה דבר ערוה בחבירו יחידי אע פ שאינו רשאי להעיד מותר לשנאתו. וכיו ב, וא כ לא על חנם...
- 7 תגובות
- 216 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עריכה תורנית
30 מאי 2022, 19:11
-
-
הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין?!
תגובות: 23
על ידי
בר לבב » 21 מאי 2021, 10:38
זמן קריאה: 8 דקות
אמרו חז ל למה נסמכה פרשת סוטה לפרשת נזיר, לומר לך שכל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין
וידוע להקשות שלכאורה אדרבא, מי שלא ראה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין אבל מי שראה לכאורה כבר אינו צריך.
וחשבתי לתרץ, שחידשו חז ל שבאמת הדבר אינו כך, שלפעמים אדם חושב שהוא כבר הבין שהחטא הוא רע ומזיק ןממילא...
- 23 תגובות
- 337 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן עמינדב
01 מרץ 2022, 15:33
-
-
500,,, יותר! אלף..יותר ! אלפיים ,,,יותר ! 2500 ,,מתקרב ! פרשת נשא
תגובות: 3
על ידי
NETANEL » 21 מאי 2021, 16:40
זמן קריאה: 3 דקות
ברכת כוהנים מוויקי.jpg
הצילום של תמר הירדני
500,,, יותר! אלף..יותר ! אלפיים ,,,יותר ! 2500 ,,מתקרב ! וגם -
יחודיותה וסגולתה של לשון הקודש.
יותר מ 500. יותר - מאלף ! .
יותר - מאלפיים . !
2500 - כן, בערך !
יש לנו ספרי תורה ( שלמים או קטעים) עתיקים . בני 500...
- 3 תגובות
- 290 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי NETANEL
26 ינואר 2022, 23:22
-
-
סוטה שחטאה והמים הרגו אותה האם יש על בעלה אשמה מסוימת.
תגובות: 30
על ידי
אור זורח » 08 פברואר 2021, 20:44
זמן קריאה: 15 דקות
בפרשת סוטה לאחר שהסוטה מתה כי המים גילו שחטאה כתוב ונקה האיש מעון והאשה ההיא תשא את עונה וכתוב בספרי מה ת ל ונקה האיש מעוון שלא יאמר אוי לי שבגללי מתה בת ישראל והובא ברש י שם.
מבואר כאן שהיה לומר שהבעל אשמתו בזה שמתה וקא משמע לן שאין בו אשמה.
ויש להבין מדוע היה הוה אמינא שהוא אשם ומדוע המסקנא שהוא...
- 30 תגובות
- 791 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מוחל וסולח
25 יולי 2021, 01:02
-
-
- 5 תגובות
- 114 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משה נפתלי
28 יוני 2021, 19:45
-
-
עגלות צב?
תגובות: 7
על ידי
מבשן אשיב » 22 מאי 2021, 23:55
זמן קריאה: 2 דקות
פירש''י-שש עגלת צב: אין צב אלא מחופים וכן (ישעיה סו, כ) בצבים ובפרדים, עגלות מכוסות קרויות צבים
ולכאו' קשה משבת מסוגיא דעגלות פרק הזורק וברש''י שם מוכח דלא היו מקורות מלבד ע''י הקרשים עצמם
אשמח לישוב
עודי מדבר אעלה עוד שאלה בפרשה ששאל ילד בן שבע בביהמ''ד מדוע נאמר 'מבן שלושים שנה ומעלה ' והרי...
- 7 תגובות
- 148 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מבשן אשיב
23 מאי 2021, 16:22
-
-
- 0 תגובות
- 55 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חובב דעת ה'
19 מאי 2021, 03:05
-
-
ואין שכיבת אחותה פוסלת אותה
תגובות: 3
על ידי
הכהן » 18 מאי 2021, 13:19
זמן קריאה: 0 דקות
כמעשה בשתי אחיות שהיו דומות זו לזו:
הלימוד בגמ' ביבמות לא קשור כלל למעשה שבתנחומא!
- 3 תגובות
- 129 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כמעיין המתגבר
18 מאי 2021, 20:35
-
-
עבודת הלויים לכבד את המקדש
תגובות: 7
על ידי
יצחק » 26 מאי 2020, 23:00
זמן קריאה: 2 דקות
בפרשיות אלו התורה מאריכה על עבודת הלוים.
והנה ברש י בערכין דף יג: אין לוי קטן נכנס לעזרה. לשום עבודה כגון לכבד את העזרה ולהגיף את הדלתות וכו'.
למדנו מדברי רש י שהיה ללווים תפקיד במקדש לטאטא את רצפת העזרה.
מה המקור של רש י? האם יש גמ' כזו?
- 7 תגובות
- 160 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מתאהב על ידך
02 אוקטובר 2020, 02:30
-
-
גרשון ומררי
תגובות: 28
על ידי
והאיש משתאה » 26 מאי 2020, 13:44
זמן קריאה: 7 דקות
המהר ל (בגו א ד,כז) כותב שגרשון חשוב ממררי ולכך נשאו מה שנשאו
מי שיוכל לסייע בידי בהבהרת הדברים מדוע יריעות המשכן שני המסכים וקלעי החצר ומיתריהם חשובים יותר מקרשי המשכן בריחיהם עמודיהם ואדניהם ועמודי החצר
אודה לו מאוד
יש לשים לב לגרשון במשכן יש את היריעות וכנגד למררי את הקרשים בחצר לגרשון יש את...
- 28 תגובות
- 431 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בער ולא אדע
19 יוני 2020, 15:52
-
-
למה ע' אומות שייכים לנח
תגובות: 2
על ידי
אין חכמה » 31 מאי 2020, 00:01
זמן קריאה: 0 דקות
ברש י הביא מר מ הדרשן דקערת כסף שמשקלה מאה ושלשים הוא רמז לאדם הראשון שעמיד תולדות בק ל
ומזרקי כסף שמשקלם ע' הוא רמז לנח שהעמיד ע' אומות
וראוי לבאר מ ט ע' אומות שייכי טפי לנח מלאדם
- 2 תגובות
- 89 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שאר לעמו
31 מאי 2020, 00:04
-
-
מנין בני מררי
תגובות: 2
על ידי
הכהן » 24 מאי 2020, 10:00
זמן קריאה: 0 דקות
מעודי תמהתי (ואולי גם העליתי כאן תמיהתי) על חלק מצבת העובדים במשפחת מררי מתוך כלל האוכלוסיה, שאינו דומה לחלקם היחסי בבני גרשון וקהת.
גרשון.jpg
קהת.jpg
מררי.jpg
- 2 תגובות
- 86 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הכהן
24 מאי 2020, 11:10
-
-
כח ה"שליח ציבור" המקריא לכהנים בברכת כהנים
על ידי
רוצה לדעת » 19 אפריל 2020, 01:14
זמן קריאה: 1 דקות
רבינו בחיי: ועוד יש לדרוש אמור מלא ששליח צבור צריך לומר ברכת כהנים לכהנים הנושאים כפיהם ולהקרותו להם מלה במלה והם עונין, וזהו אמור לשון אומר יחיד לרבים. ומה שהיה שליח צבור מקרא השלושה פסוקים לכהן הנושא כפיו מלה במלה תוכל להבין מעלתו וכוחו כי כן דוגמתו של כהן למעלה שהוא מתברך ומקבל הברכה מעצם הרחמים...
- 0 תגובות
- 113 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רוצה לדעת
19 אפריל 2020, 01:14
-
-
פרשת סוטה
תגובות: 12
על ידי
אברהם העיברי » 28 מאי 2018, 20:20
זמן קריאה: 9 דקות
אני מביא ציטוט מהשל ה הקדוש. לגבי חטא אדם הראשון, למי יש ביאור מה היה החטא הראשון, שקדם לפיתוי הנחש, וחטא האכילה מעץ הדעת?
של ה תורה אור פרשת נשא פרק ה פסוק טו וְהֵבִיא הָאִישׁ אֶת-אִשְׁתּוֹ, אֶל-הַכֹּהֵן, וְהֵבִיא אֶת-קָרְבָּנָהּ עָלֶיהָ, עֲשִׂירִת הָאֵיפָה קֶמַח שְׂעֹרִים; לֹא-יִצֹק עָלָיו...
- 12 תגובות
- 1622 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי סלע
29 מאי 2018, 14:18
-
-
פרשת נשא - מצות שילוח טמאים - אם החיוב הוא אף על הטמא עצמו
תגובות: 2
על ידי
בן ציון 4 » 28 מאי 2018, 11:32
זמן קריאה: 1 דקות
מצינו שדנו האחרונים בדברי רבותינו הראשונים במצות שילוח טמאים אם נאמרה אף על הטמא עצמו.
בקה י בהוריות (סימן ח) הביא דהגרי פ דייק מלשון הרס ג בסה מ דהציווי הוא על הב ד אבל מלשון הרמב ם בסה מ (עשין לא) דייק דהמצוה היא אף על הטמא עצמו. והקה י כתב לקיים דבריהם שלא נחלקו אלא דעל הטמא נמי יש דין ב ד שהרי...
- 2 תגובות
- 525 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הפקדתי שומרים
28 מאי 2018, 13:47
-
-
פרשת נשא - ווארט חזק - אשרי משכיל אל דל
על ידי
בן ציון 4 » 28 מאי 2018, 12:49
זמן קריאה: 1 דקות
אנחנו אומרים כל יום בברכת כהנים יאר ה' פניו אליך ויחנך.
חז ל מביאים כמה פירושים מה הכוונה ויחנך. בילקו ש (סוף רמז תשי) מובא פירוש מעניין,
“ויחנך יתן בכם דעת שתהיו חוננים זה את זה ומרחמים זה את זה כענין שנאמר ונתן לך רחמים”.
לכאורה דברי חז ל אינם מובנים. הרי ענין הרחמים שאנו מרחמים אחד על השני...
- 0 תגובות
- 404 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן ציון 4
28 מאי 2018, 12:49
-
-
עלון באורח מישור - נשא
תגובות: 3
על ידי
אורי ש » 01 יוני 2017, 15:49
זמן קריאה: 0 דקות
מצ''ב עלון באורח מישור - לפרשת נשא.
תהנו!
לקבלת העלון במייל -
ואם חסום שלח בקשה ל- beorachmishor1@gmail.com
- 3 תגובות
- 1615 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בני ברקי
08 יוני 2017, 18:45
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה