כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה ו/או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק
-
-
מסר אדיר מפרשת תצוה. מומלץ לקרוא!
תגובות: 12
על ידי
לחזות בנועם » 21 פברואר 2016, 20:17
זמן קריאה: 5 דקות
ואתה תצוה אל בני ישראל וגו'
ואתה תצוה- כוחו של מנהיג הדור
כמה עוצמה יש במילים אלו, הקב ה אומר למשה רבנו ע ה אתה תצוה! קח פיקוד, אתה הוא המנהיג! הקב ה רצה שהכל יהיה תחת חסותו של משה. ובאמת בענין זה שאל האור ח הקד': ואתה תצוה צריך לדעת למה הוצרך לומר ואתה, אחר שעימו היה מדבר ומתרץ הרב שם עיי ש,...
- 12 תגובות
- 2449 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי משתדל לעשות רצון ה'
03 מרץ 2022, 17:17
-
-
בגדי כהונה למכירה - רק 5000 ש"ח
תגובות: 96
על ידי
נודניק » 10 פברואר 2022, 22:01
זמן קריאה: 27 דקות
מצאתי את זה
במסגרת ההכנות לבניין המקדש, מזמין מכון המקדש את הכהנים בארץ ובעולם להזמין עבורם בגד כהונה. בגד זה יהיה שמור בבית הכהן, בתפילה שיוכל להשתמש בו במהרה בבית מקדש שיבנה בימינו בעז ה. הזמנת בגד כהונה, ממחישה ומעצימה את כיסופינו, לראות במהרה כהנים בעבודתם ולוויים בשירם ובזימרם.
בתמונה נראה...
- 96 תגובות
- 953 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אחד הלויים
15 פברואר 2022, 14:59
-
-
סידור האבנים בחושן
תגובות: 2
על ידי
שניץ ונחיץ » 14 פברואר 2022, 22:39
זמן קריאה: 0 דקות
כמדומני איך שלימדו בחיידר ואיך שהציורים בחומשים ואיך שהתחפושת - זה שארבעה טורים הכונה שורות, ובשורה העליונה אודם פטדה וברקת ובשניה נופך וכו'. אבל ראיתי במנחת חינוך שנוקט בפשיטות בתוך דבריו בלי לדון בזה בכלל ולא כהצעה או דבר חידוש שהטורים הם טורים כמו בלשוננו דהיינו אודם ותחתיה פטדה ותחתיה ברקת ואחר...
- 2 תגובות
- 48 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רואים שקוף
14 פברואר 2022, 23:56
-
-
בפ' תצוה תרשיש ושוהם וישפה, ובפ' ויקהל תרשיש שוהם וישפה
תגובות: 7
על ידי
יושב אוהלים » 13 פברואר 2022, 10:48
זמן קריאה: 2 דקות
בפרשת תצוה (כח, כ) וְהַטּוּר֙ הָֽרְבִיעִ֔י תַּרְשִׁ֥ישׁ וְ שֹׁ֖הַם וְיָֽשְׁפֵ֑ה:
א. למה יש ויו בתחילת המילה ושהם, שזה השני מתוך שלשת האבנים.
ב. למה כאן בפ' תצוה כתוב עם וי ו, ובפרשת ויקהל (לט יג) כתוב אותו פסוק וְהַטּוּר֙ הָֽרְבִיעִ֔י תַּרְשִׁ֥ישׁ שֹׁ֖הַם וְיָשְׁפֵ֑ה... בלי וי ו במילה שהם.
- 7 תגובות
- 66 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יוסיפוני
14 פברואר 2022, 22:42
-
-
הרוצה להחכים ידרים
תגובות: 24
על ידי
מתלבט » 21 פברואר 2021, 21:44
זמן קריאה: 8 דקות
בפרשתינו נצטוו על המנורה והדלקת הנרות
חז ל אמרו הרוצה להחכים ידרים להעשיר יצפין,
להחכים ידרים הוא בזכות המנורה שבדרום המסמל על אור התורה,
לכאו' הרי עיקר התורה הוא בארון ולא במנורה, וא כ למה נקטו בזה ידרים על המנורה ולא יעריב משום הארון,
הלא אדרבה כתר תורה נרמז בארון ולא במנורה בזר סביב לה
- 24 תגובות
- 513 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מתלבט
14 פברואר 2022, 11:35
-
-
גג המזבח
תגובות: 22
על ידי
פינחס רוזנצוויג » 12 פברואר 2022, 21:17
זמן קריאה: 7 דקות
מבואר ברש י בפרשתן שלא היה גג למזבח הנחשת, כי היו ממלאים אותו אדמה (רש י ל ג)
ואני לא מבין לפי זה את מה שכתב רש י בבמדבר ד יג, שבשעת המסעות האש היתה רבוצה תחת הבגד כארי והיו כופים עליו פסכתר, ואם אין גג למזבח, על מה היתה רבוצה האש, ועל מה היה כופה את הפסכתר.
- 22 תגובות
- 164 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ובכן
13 פברואר 2022, 23:56
-
-
הבוקה ומבוקה ומבולקה,שרי להו מאריהו כי הוא זמה והוא עון פלילי! על החושן והאורים.
תגובות: 2
על ידי
NETANEL » 12 פברואר 2022, 23:29
זמן קריאה: 7 דקות
א.
על מה ש האבע החשיב למעלה הגדולה ביותר יצאו הרמבן ואחרים נגדו והגדיל האברבנאל בכך.
וזל האב ע עכ : ואלו הואלתי לגלות זה הסוד לא יכולתי לכתבו כפי המכתב שחברתי בפי' הספר כלו כי לא יביננו מי שלא למד ספר המדות. וסוד מלאכת שמים .(שמות כח,ו).
. .דהיינו כל סוד החושן הוא אסטרולוגייה וכבר הרמבן...
- 2 תגובות
- 147 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי NETANEL
13 פברואר 2022, 23:32
-
-
אפוד
תגובות: 14
על ידי
רואים שקוף » 12 פברואר 2022, 19:58
זמן קריאה: 9 דקות
מצאתי ברש י בפרשה שמפרש בשלושה מקומות את עניין האפוד, ובשלושת המקומות מביא את המשל מהסינר של השרות רוכבות הסוסים, ובשינויים, שפעם אף לא הזכיר שזה שרות, ופעם לא הזכיר שזה כשרוכבות על סוסים, אשמח לשמוע בזה, מה עניין החילוקים.
רש י כ ח ד':
ואפוד, לא שמעתי (שהוא לבוש) ולא מצאתי בברייתא פי' תבניתו...
- 14 תגובות
- 121 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
13 פברואר 2022, 17:26
-
-
משה רבינו באוהל מועד
תגובות: 1
על ידי
ההדר » 12 פברואר 2022, 23:35
זמן קריאה: 0 דקות
בפרשה דידן כתיב ויקחו אליך שמן זית וכו' , והנה יש לעיין מה הפשט באומרו אליך?
כתב האברבנאל ולפי שמשה רבינו היה נכנס בכל עת אל הקודש לכן אמר ויקחו אליך רוצה לומר כי הנה זה שיהיה לתועלתך שתראה בהכנסך שמה וכו'
והנה יש לעיין איפה מצאנו שמשה נכנס בכל עת אל הקודש יותר מהכהנים?
למיטב הבנתי הוא נכנס כשהיה...
- 1 תגובות
- 28 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי פינחס רוזנצוויג
13 פברואר 2022, 00:18
-
-
- 0 תגובות
- 26 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי דוד נתנאל שוורץ
08 פברואר 2022, 14:47
-
-
- 0 תגובות
- 33 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עטסופר
08 פברואר 2022, 13:26
-
-
- 3 תגובות
- 220 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מנחם מענדל שפרינגר
01 נובמבר 2021, 16:29
-
-
- 1 תגובות
- 75 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי חובב דעת ה'
25 פברואר 2021, 10:06
-
-
משפחת אהרון
תגובות: 13
על ידי
בבלי » 23 פברואר 2021, 10:46
זמן קריאה: 2 דקות
האבן עזרא כותב (כאן כח א) שיתכן שהיו עוד בנים לאהרון חוץ מה4 הידועים. וזה לשונו:
שמות בני אהרן אולי בנים אחרים היו לו חוץ מאלה
וקשה לי והרי בגמרא ביומא כותבת מפורש:
שֶׁכַּמָּה (גירסת ר ח שהרבה) בָּנִים הָיוּ לוֹ לְאַהֲרֹן שֶׁרְאוּיִין לִישָּׂרֵף כְּנָדָב וַאֲבִיהוּא שֶׁנֶּאֱמַר הַנּוֹתָרִים...
- 13 תגובות
- 276 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לבי במערב
25 פברואר 2021, 09:52
-
-
חינוך כלי המקדש
תגובות: 4
על ידי
יקיר » 03 מרץ 2020, 01:44
זמן קריאה: 2 דקות
פרשתינו עוסקת בחינוך המשכן.
ו במנחות מט, א אין מחנכין את מזבח הזהב אלא בקטורת הסמים, ולא מזבח העולה אלא בתמיד של שחר, ולא את השולחן אלא בלחם הפנים בשבת, ולא את המנורה אלא בשבעה נרותיה בין הערבים. ואילו ב יומא יב, א ובשבועות טו, א כל הכלים שעשה משה משיחתן מקדשתן מכאן ואילך עבודתן מחנכתן .
ובפשטות...
- 4 תגובות
- 162 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי איש ווילנא
22 פברואר 2021, 11:48
-
-
פרשת תצווה - אשר מלאתיו רוח חכמה
תגובות: 5
על ידי
מלמד להועיל » 10 פברואר 2019, 00:33
זמן קריאה: 1 דקות
וְאַתָּה תְּדַבֵּר אֶל כָּל חַכְמֵי לֵב אֲשֶׁר מִלֵּאתִיו רוּחַ חָכְמָה וְעָשׂוּ אֶת בִּגְדֵי אַהֲרֹן לְקַדְּשׁוֹ לְכַהֲנוֹ לִי
לכאורה יותר היה מתאים הלשון אשר מלאתים רוח חכמה, כאמור אל כל חכמי לב ועשו את בגדי אהרן
- 5 תגובות
- 292 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי לילה כיום יאיר
21 פברואר 2021, 23:00
-
-
בגדי הלויים בביהמ"ק
תגובות: 1
על ידי
בת עין » 21 פברואר 2021, 12:42
זמן קריאה: 0 דקות
בפרשת תצוה קוראים אנו על בגדי כהונה.
זכורני שראיתי במקום כלשהו בשם הגרד ל, כי גם ללויים השוערים והמשוררים היו בגדים מיוחדים.
אודה למי שיוכל להפנות אותי למקור ברור.
- 1 תגובות
- 112 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יהודה בן יעקב
21 פברואר 2021, 13:43
-
-
בגדי כהונה האם יש מקור למידות שונות
תגובות: 2
על ידי
יעקב שלם » 07 מרץ 2020, 20:14
זמן קריאה: 1 דקות
שאלני מאן דהו מסתמא הכהנים היו בגבהים שוניפ
כך שהיה צריך מידות שונות לבגדי הכהונה
האם יש מקור לנושא זה
זה אמור להיות עסק שלם
מדיום לארג'
- 2 תגובות
- 136 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יושב אוהלים
12 מרץ 2020, 09:49
-
-
משבצות זהב בחושן
על ידי
יצחק » 08 מרץ 2020, 09:37
זמן קריאה: 0 דקות
בלשון רש י משמע קצת שלא היתה משבצת לכל אבן בנפרד אלא משבצת לכל טור אבנים, לפ ז מובן המושג טור , כלומר מסגרת אחרת שבה משוקעים האבנים.
וז ל רש י פרק כח פסוק כ' משבצים זהב. יהיו הטורים במלואותם, מוקפים משבצות זהב וכו'
אולם לא שמעתי מעולם מי שיפרש כך ולא מצאתי כעת מי שידבר בזה.
- 0 תגובות
- 63 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יצחק
08 מרץ 2020, 09:37
-
-
הזכרת שם משה בפרשה
תגובות: 3
על ידי
יקיר » 03 מרץ 2020, 01:49
זמן קריאה: 1 דקות
ידוע מה שעסקו מפרשי המקרא בכל ששמו של משה לא הוזכר בפרשתינו.
שמעתי לבאר, שלעולם נופל ז' אדר יום פטירת משה רבינו בפר' תצוה, משום כך לא הזכיר שמו של משה בפרשה זו לרמז ע ז.
רציתי לברר מי הוא שביאר את ביאור זה.
ובעיקר הביאור צריך ביאור קצת שהרי בתחילה היו מסיימים את התורה פעם בשלוש שנים וא כ לא יוצא...
- 3 תגובות
- 165 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שרביה
03 מרץ 2020, 10:32
-
-
תכלת בכלי המקדש
תגובות: 1
על ידי
יצחק » 02 מרץ 2020, 23:26
זמן קריאה: 1 דקות
ראיתי קושיא באבני נזר או ח סימן טו אות ט, איך צבעו בגדי כהונה בתכלת הרי צריך חלזון דווקא (בהערה הוא מביא תוספתא שצריך דווקא מהחילזון) ו לא הוכשרו למלאכת שמים אלא מטהורה בלבד דבעינן מן המותר בפיך .
- 1 תגובות
- 156 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אב בבינה
02 מרץ 2020, 23:35
-
-
פרשת תצוה - דיני המנורה בבית המקדש
תגובות: 4
על ידי
מלמד להועיל » 15 פברואר 2019, 00:23
זמן קריאה: 1 דקות
האם גם בהדלקת הנורה שבבית המקדש יש את מחלוקת הגמרא אם הדלקה עושה מצוה או הנחה עושה מצוה
וכן האם היה אסור להשתמש לאור הנרות שבמנורה כמו שאסור להשתמש באור הנרות של החנוכיה
- 4 תגובות
- 310 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי איש פשוט מאד
17 פברואר 2019, 20:33
-
-
פרשת תצוה, באפוד מרומז שמע ישראל, וביאור הדברים
תגובות: 2
על ידי
רוצה לדעת » 11 פברואר 2019, 19:50
זמן קריאה: 2 דקות
ששה משמותם על האבן האחת וכו' (כ ח, י)
וכ' הבעה ט: ששה משמותם על, ר ת שמע, שאמרו שמע ישראל ה' אלקונו ה' אחד, עכ ל. וכ ה ברוקח כאן והוסיף שה ששה הוא כנגד מה שענה להם יעקב ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד שהוא ששה תיבות. וע ע בש ך ובאלשי ך שכתבו רמז זה. ובביאור שייכות שמע ישראל לי ב שבטים ויעקב הוא...
- 2 תגובות
- 270 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רוצה לדעת
16 פברואר 2019, 20:31
-
-
- 0 תגובות
- 217 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רוצה לדעת
15 פברואר 2019, 16:26
-
-
פרשת תצוה - מבטלין ת"ת לקריאת המגילה
תגובות: 3
על ידי
פשר פרשה » 22 פברואר 2018, 17:02
זמן קריאה: 1 דקות
ביטול ת ת לקריאת המגילה
שאלה שנשלחה ע י אחד מהת ח חברי הפורום שליט א:
והיה על אהרן לשרת ונשמע קולו בבואו אל הקודש לפני ה' (שמות כח, לה).
ובבעל הטורים שם: ג' במסורה. דין, ואידך 'כל אשר דבר ה' נעשה ונשמע', 'ונשמע פתגם המלך'. והיינו דאמרי' במגילה (ג.) אמר רבה מקרא מגילה ות ת מקרא מגילה עדיף ....
- 3 תגובות
- 859 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מלמד להועיל
10 פברואר 2019, 00:49
-
-
כתית למאור ולא כתית למנחות - בקשת מקור
תגובות: 2
על ידי
דרופתקי דאורייתא » 03 פברואר 2019, 14:19
זמן קריאה: 0 דקות
מבואר במנחות פו סע א,
זך למאור ולא למנחות.
כלומר שהשמן זית זך יצא למאור, והשאר למנחות.
שמעתי ביאור, ואני מחפש לזה מקור בספרי רבותינו,
שאדם שיש לו כתית , מלשון כתיתה, כתישה, שיש לו צער בעוה ז, צריך לנתב את הכל למאור , הכל יבוא בשביל עבודת השי ת.
אבל לא למנחות לא יבוא בגלל הצער לידי מנוחה , לידי...
- 2 תגובות
- 247 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי רוצה לדעת
03 פברואר 2019, 16:31
-
-
פרשת תצוה - איסור מקרע בגדי כהונה
תגובות: 5
על ידי
פשר פרשה » 18 פברואר 2018, 20:46
זמן קריאה: 4 דקות
איסור מקרע בגדי כהונה
וְעָשִׂיתָ אֶת מְעִיל הָאֵפוֹד כְּלִיל תְּכֵלֶת. וְהָיָה פִי רֹאשׁוֹ בְּתוֹכוֹ שָׂפָה יִהְיֶה לְפִיו סָבִיב מַעֲשֵׂה אֹרֵג כְּפִי תַחְרָא יִהְיֶה לּוֹ לֹא יִקָּרֵעַ (שמות כח, לא).
ביומא עב. אמר רחבא אמר רב יהודה, הקורע בגדי כהונה לוקה שנאמר לא יקרע.
וצריך ביאור, דלכאורה הא...
- 5 תגובות
- 1017 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי סבא
02 מרץ 2018, 12:59
-
-
פרשת תצוה - ביטול מצוה לצורך נוי מצוה
תגובות: 18
על ידי
פשר פרשה » 20 פברואר 2018, 11:12
זמן קריאה: 7 דקות
שיהוי מצוה לצורך הידור מצוה
אֶת הַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד תַּעֲשֶׂה בַבֹּקֶר וְאֵת הַכֶּבֶשׂ הַשֵּׁנִי תַּעֲשֶׂה בֵּין הָעַרְבָּיִם (שמות כט, לט).
איתא בגמרא (ב ב ד.) דבבא בן בוטא ייעץ להורדוס המלך, להרוס את בית המקדש על מנת לבנותו מחדש משוכלל בנוי ובהדר.
ולכאורה צריך ביאור, שהרי בימים אלו בהם לא יהיה...
- 18 תגובות
- 1534 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי סבא
25 פברואר 2018, 09:04
-
-
פרשת תצוה, איך היה אור בתוך המשכן
תגובות: 3
על ידי
בן ישיבה » 12 מרץ 2017, 01:30
זמן קריאה: 1 דקות
בפרשתינו למדנו על המנורה ואמר הקב ה וכי לאורה אני צריך,
ובאמת עלה בדעתי לכאורה לעיין דהלא הדלקת המנורה לרוב הראשונים היה רק בלילה, וא כ באמת איך היה אור במשכן אפילו ביום, הלא זה היה סגור ומכוסה,
- 3 תגובות
- 1889 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יודע ספר
15 מרץ 2017, 00:05
-
-
האם במשכן היה 'מקוה'????
תגובות: 6
על ידי
יודע ספר » 17 פברואר 2016, 23:48
זמן קריאה: 1 דקות
פרשת תצוה- 'אל פתח אהל מועד וגו' ורחצת אותם במים' וברש י זו טבילת כל הגוף. ומבואר שהיה בחצר אהל מועד 'מקוה'.
עיין בזה בספר החדש מתורת הגרי ז הלוי זיע א מבריסק- 'רשימות תלמידים' שיצא לאור בימים אלו ממש.
- 6 תגובות
- 1953 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אפרקסתא דעניא
13 מרץ 2016, 22:38
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה