פורום לתורה מאחלת לחו"ר וכל בית ישראל פורים שמח!
כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון
-
-
האמנם בני האדם השתנו בגובהם בצורה כ"כ משמעותית ???
תגובות: 1
על ידי
ציון הלא תשאלי » 31 ינואר 2021, 16:09
זמן קריאה: 1 דקות
תלמוד בבלי מסכת נדה (כ ד:) : תניא אבא שאול אומר ואיתימא רבי יוחנן קובר מתים הייתי פעם אחת רצתי אחר צבי ונכנסתי בקולית של מת ורצתי אחריו שלש פרסאות וצבי לא הגעתי וקולית לא כלתה כשחזרתי לאחורי אמרו לי של עוג מלך הבשן היתה תניא אבא שאול אומר קובר מתים הייתי פעם אחת נפתחה מערה תחתי ועמדתי בגלגל עינו של...
- 1 תגובות
- 61 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אור זרוע
31 ינואר 2021, 19:25
-
-
סמוך מיעוטא לחזקה - ודאי או ספק?
תגובות: 4
על ידי
יונה בן יעקב » 17 ינואר 2021, 21:46
זמן קריאה: 1 דקות
רש י בנדה י ח: כותב לר מ דחייש למיעוטא אמרינן סמוך מיעוטא לחזקה והוו להו תרי ואין דבריו של אחד במקום שנים, משמע שהוא דין וודאי.
אבל בחולין פ ו: מבואר אם אמרו ספק טומאה לטהר יאמרו ספק איסור להתיר ופירש י דר מ חייש למיעוטא והרוב אף דאיתרע לא גרע ממיעוט שיש לחוש אליו.
זה לכאו' סתירה, והפכתי את העולם...
- 4 תגובות
- 67 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי rk1234
18 ינואר 2021, 18:11
-
-
כלה שטבלה ביום השביעי האם מחויבים בהרחקות
תגובות: 11
על ידי
rk1234 » 07 ינואר 2021, 11:41
זמן קריאה: 5 דקות
יש לדון כיום בתקופת הקורונה שמקדימים את החתונה והכלה טובלת ביום השביעי והחופה לפני השקיעה והכלה מתבישת מזה שכולם ידברו שזה חופת נדה ולכן רוצה לתת יד אחרי החופה האם כל הדין של תרבות רעה זה רק כלפי הביאה כמו בוסתות שזה איסור חמור לכן צריך לחשוש שמא תראה ותסתור אבל כלפי קרבה מותר מעיקר הדין, ויש עוד...
- 11 תגובות
- 135 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי rk1234
08 ינואר 2021, 02:02
-
-
דין כתמים גדולים על בגד צבעוני או שאינו מק"ט !
תגובות: 100
על ידי
ציון הלא תשאלי » 20 דצמבר 2020, 11:06
זמן קריאה: 47 דקות
מדוע לא מצינו לכל הראשונים ואחרונים ואפילו אחרוני האחרונים שידברו בדין זה מהו שיעורו של כתם על גבי דבר שאינו מק ט או על צבעוני מהו שיעורו לאסור או להתיר ???
והדבר פלא גדול כי רבה בזה המבוכה !!!
- 100 תגובות
- 1081 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי הלומד ילד
04 ינואר 2021, 01:45
-
-
פרק כל היד
תגובות: 8
על ידי
משה נפתלי » 19 דצמבר 2020, 22:05
זמן קריאה: 5 דקות
משנה ב: נִמְצָא עַל שֶׁלּוֹ, טְמֵאִין וְחַיָּבִין קָרְבָּן.
קשיא לי, למ ד משמש מת בעריות פטור, אמאי חייבין קרבן? דילמא ראתה בין גמר ביאה ליציאה?
- 8 תגובות
- 113 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי כמעיין המתגבר
20 דצמבר 2020, 19:08
-
-
האם יש חיוב לעשות בדיקה בשעת וסתה או שזה רק דין כדי שלא יעבור על איסור
על ידי
rk1234 » 18 דצמבר 2020, 01:23
זמן קריאה: 0 דקות
האם למישהו יש ראיה האם יש חיוב לבדוק בזמן הוסת רק מחמת חשש שמא יבוא או דלמא שיש חיוב גם אם ברור שבעלה מחוץ לעיר ולא יכול להגיע לתקופה ארוכה בשביל שתדע מה וסתה לפעמים הבאות וא כ בעונה בינונית אין חשש זה או שנאמר שיש חיוב לבדוק בכל מצב אפילו שבאלמנה ופנויה אין דין זה ומה יהיה הדין באשה שבעלה צמח ל ע...
- 0 תגובות
- 40 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי rk1234
18 דצמבר 2020, 01:23
-
-
רוכבי גמלים כולם רשעים - ביאור לפי טבע הגמל
תגובות: 7
על ידי
במבי » 29 נובמבר 2020, 22:54
זמן קריאה: 4 דקות
איתא בנידה הגמלים כולם רשעים ומבאר שם רש י מכיוון שמתחממים מהגמל וכו' (דף יד.)
ומלשון רש י מדייק תרומת הדשן שיש בעיה של חימום חוץ מעצם החיכוך (לעניין נתינת חיטים ע ג הבהמה)
ואולי ניתן להוסיף טעם ע פ מה שראיתי במכלול:
לגמל יש ריסים ארוכים להגנה מפני סופות חול ורגליים ארוכות עם שתי ברכים המגנות...
- 7 תגובות
- 125 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי טוביה פריד
06 דצמבר 2020, 00:02
-
-
הערה בדין 'כל אשה שיש לה וסת דיה שעתה'
תגובות: 30
על ידי
איש אל רעהו » 25 פברואר 2020, 13:47
זמן קריאה: 15 דקות
לכאורה יוצא דין מחודש בענין זה.
דין ראשון - קיי ל שאשה שיש לה וסת דיה שעתה. ואם מצאה דם בתוך עונת הוסת אינה טמאה למפרע. ומבואר במשנה דף ב. שטמאה רק מזמן מציאת הדם ואילך, ועל כן אף אם היתה עסוקה בטהרות ופירשה וראתה היא טמאה והן טהורות.
דין שני - אם מצאה דם אחר וסתה קיי ל דטמאה למפרע משעת וסתה....
- 30 תגובות
- 332 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מחכים
12 נובמבר 2020, 23:49
-
-
עבר וסתה ולא בדקה, ממתי היא טמאה למ"ד וסתות דאורייתא?
תגובות: 3
על ידי
איש אל רעהו » 16 פברואר 2020, 14:07
זמן קריאה: 1 דקות
הנה למ ד וסתות דאורייתא אם עבר הוסת ולא בדקה טמאה.
ואם נגעה בטהרות הרי הם ודאי טמאים ושורפין את התרומה.
ויש לחקור אם גם הטהרות שנגעה בהם ביום הוסת עצמו גם כן נדונם כודאי טמאים?
והרי לכאורה ודאי לא שייך לומר שכבר מתחילת הוסת הרי היא ודאי טמאה, כי מהיכ ת לומר שראתה כבר בתחילת הוסת ורק לאחר שעבר עליה...
- 3 תגובות
- 67 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי מחכים
12 נובמבר 2020, 23:46
-
-
נידה פ"ד מ"ז שומרת יום בחזקת טומאה
תגובות: 24
על ידי
זאת נחמתי » 12 אוגוסט 2020, 19:19
זמן קריאה: 9 דקות
אבל ימי הזב והזבה ושומרת יום כנגד יום הרי הם בחזקת טומאה
בפשטות הכוונה היא שאשה שראתה יום אחד בימי זיבה, אם לא בדקה למחרת, אנו דנים שראתה, וה ה אם לא בדקה ביום השלישי , אנו דנים שראתה גם בו, וכך פירש שם הרמב ם .
ולכאורה תימה שא כ כל אישה שראתה יום אחד בלבד, אף אם איננה יודעת האם ראתה ביום השני...
- 24 תגובות
- 207 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי קדמא ואזלא
13 אוגוסט 2020, 10:30
-
-
שמו של המלאך שמלמד את העובר תורה
תגובות: 5
על ידי
בארי התורה » 26 מאי 2020, 16:46
זמן קריאה: 1 דקות
יש לדון
מה הוא שמו של המלאך שמלמד את העובר תורה בבטן אמו בתשעת ירחי לידה. והאם זה קשור למלאך שממונה על ההריון ששמו לילה. ולכאורה משמע שלילה הוא רק המלאך הממונה על ההריון אך הוא לא המלאך שמלמד תורה. אשמח מאוד לשמוע מקורות על זה .
- 5 תגובות
- 122 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אברהם העברי
29 יולי 2020, 16:01
-
-
חציצה בבית הסתרים-ביאת מים לא בעינן מקום הראוי בעינן
על ידי
בן אהרון » 24 יולי 2020, 17:26
זמן קריאה: 1 דקות
ובדין ראוי יש לע' , דהא דין חציצה הוי מחמת העדר ביאת מים וא''כ לאחר שחידשה תורה דלא בע' ביאת מים בבית הסתרים וא''כ מה הן הדברים המונעים ביאת מים שאינן עושים אלא שלא באו מים בפועל אך אינן פוגעים בראוי ומה הם הדברים שעל ידם נחשב לאינו ראוי
ובארו בזה בכמה אופנים :
א' דהמיעוט דבית הסתרים לא מיעט...
- 0 תגובות
- 40 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן אהרון
24 יולי 2020, 17:26
-
-
חֲמִשָּׁה דָמִים טְמֵאִים בָּאִשָּׁה. הָאָדֹם, וְהַשָּׁחֹר, וּכְקֶרֶן כַּרְכּוֹם.... מהו קרן כרכום?
תגובות: 8
על ידי
במבי » 11 מאי 2020, 09:26
זמן קריאה: 3 דקות
כתוב במשנה חֲמִשָּׁה דָמִים טְמֵאִים בָּאִשָּׁה. הָאָדֹם, וְהַשָּׁחֹר, וּכְקֶרֶן כַּרְכּוֹם, וּכְמֵימֵי אֲדָמָה, וּכְמָזוּג. בֵּית שַׁמַּאי אוֹמְרִים, אַף כְּמֵימֵי תִלְתָּן וּכְמֵימֵי בָשָׂר צָלִי. וּבֵית הִלֵּל מְטַהֲרִין. הַיָּרֹק, עֲקַבְיָא בֶן מַהֲלַלְאֵל מְטַמֵּא, וַחֲכָמִים מְטַהֲרִים. אָמַר...
- 8 תגובות
- 151 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
30 יוני 2020, 07:55
-
-
נדה ס. - בנכרית הרואה
תגובות: 1
על ידי
שומר שבת » 20 ינואר 2020, 13:56
זמן קריאה: 1 דקות
במשנה מבואר דאם ישראלית ונכרית לבשו החלוק ונמצא בו כתם תולין הכתם בנכרית.
ואמר רב דהיינו דווקא בנכרית שכבר ראתה, אבל אם לא ראתה אין תולין בה, וכן קיי ל להלכה.
ונראה שכל זה דווקא אם הישראלית כבר ראתה, על כן אינה תולה בנכרית שלא ראתה, אבל אם גם הישראלית עדיין לא ראתה נראה מסברא שבזה תוכל לתלות בנכרית...
- 1 תגובות
- 43 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן אהרון
03 מאי 2020, 13:20
-
-
נדה ס"ח. - חזקה דרבה.
תגובות: 3
על ידי
יוספי » 30 מרץ 2020, 23:48
זמן קריאה: 1 דקות
אם אפשר עזרה בבקשה,
בגמ' נדה ס ח. מבואר דנדה בעי הפס ט ובלא זה חוששין שהמשיכה לראות בימי זיבות.
ויש לדון אמאי לא נימא חזקה שאינה טמאה זיבות.
(והאם זהו חזקה דרבה? ואמאי לא שייכי כאן)
- 3 תגובות
- 68 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יוספי
13 אפריל 2020, 00:42
-
-
נדה סג: פרישה בוסת שאינו קבוע דאורייתא או לא
תגובות: 4
על ידי
יצחק בן חיים » 05 מרץ 2020, 13:06
זמן קריאה: 1 דקות
ידוע פלוגתת האשונים אי חיוב פרישה ביום הות הוא דאורייתא או לא,
אכן כ ז בוסת קבוע, אבל בוסת שאינו קבוע כתב בתשו' נוב י יו ד קמא סי' מ ו ד ה ואתחיל, וכן בתשו' חת ס יו ד סי' קע ט ד ה וכיון, דלכו ע אינו אלא מדרבנן.
אולם בדברי הרא ה בבדה ב ד' ע א מדפה ס (בסוף העמוד) כתב בזה ל ואפילו בוסת שאינו קבוע כגון...
- 4 תגובות
- 61 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יצחק בן חיים
05 מרץ 2020, 17:04
-
-
נדה טז. רואה דם מחמת מכה בימי וסתה
תגובות: 13
על ידי
איש אל רעהו » 06 פברואר 2020, 09:09
זמן קריאה: 9 דקות
בגמרא מבואר שלמאן דסבר וסתות דאורייתא אם כן אף ברואה דם מחמת מכה תהא טמאה בימי וסתה.
וברש י כתב לפרש אבל אם יש לה וסת קבוע וראתה ביום וסתה אפי' מחמת מכה חיישינן שמא טיפת נדה מעורבת בו :
ולכאורה לא מובן למה הוצרך לפרש משום טיפת דם נדה מעורבת בדם מכה, תיפוק ליה בפשוטו כיון שיש לה וסת א כ במשך עונת...
- 13 תגובות
- 105 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי איש אל רעהו
13 פברואר 2020, 22:54
-
-
נידה נח : פלוגתא דרב הונא ורב חסדא עד כמה היא תולה
על ידי
זאת נחמתי » 05 פברואר 2020, 21:26
זמן קריאה: 0 דקות
עד כמה היא תולה . אמר רב הונא: כגריס - אינה תולה, פחות מכגריס - תולה. ורב חסדא אמר: כגריס - תולה, יתר מכגריס - אינה תולה.
וצ ע טובא דהא לעיל נב : מביאה הגמרא ברייתא וז ל :
ת ר, הרואה כתם, אם יש בו כדי לחלק ג' גריסין, שהן כגריס ועוד - חוששת, ואם לאו - אינה חוששת.
מבואר בדברי הברייתא שאם אין...
- 0 תגובות
- 28 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זאת נחמתי
05 פברואר 2020, 21:26
-
-
נדה ס. - טמא וטהור שהלכו בשני שבילין
תגובות: 1
על ידי
בבא קמא » 19 ינואר 2020, 09:44
זמן קריאה: 1 דקות
טמא וטהור שהלכו בשני שבילין לדעת רב חסדא תלוי במחלוקת רבי ורשב ג, אם תולין הטומאה בטמא, ולדעת רבי אין תולין.
נחלקו הראשונים במאי איירי, לדעת התוס' איירי בטמא מת שהוא באמצע ז' ימים, אבל ביום הראשון ודאי דתולין בו אף לרבי.
אבל דעת רשי מבוארת בראשונים ובמהרש א דאיירי ביום הראשון, והא דלרבי אין תולין...
- 1 תגובות
- 44 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בבא קמא
21 ינואר 2020, 14:07
-
-
נדה דף ס. תולה בשומרת יום בשני שלה
תגובות: 1
על ידי
בבא קמא » 15 ינואר 2020, 09:36
זמן קריאה: 1 דקות
ת''ר תולה בשומרת יום כנגד יום בשני שלה וכו' לפיכך היא מתוקנת וחברתה מקולקלת דברי רשב''ג. וכן קייל כרשב ג.
ויש לחקור איך הדין בשומרת יום בשלישי שלה היינו שראתה שני ימים ועתה צריכה לשמור את יום השלישי, ולפום ריהטא אף בזה יתלו בה את הכתם.
אבל יש לומר סברא ברורה, שבזה אף רשב ג יודה דאין תולין בה את...
- 1 תגובות
- 35 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
15 ינואר 2020, 13:17
-
-
נדה נט: סוגיית דם במי רגליים
תגובות: 17
על ידי
בבא קמא » 09 ינואר 2020, 13:22
זמן קריאה: 14 דקות
דעת ר מ דאם האשה עושה צרכיה וראתה דם עומדת טמאה.
ובגמרא נסתפקו מה דעת ר מ באיש ואשה שעשו צרכיהן האם בזה יודה ר מ שטהורה משום דהוי ספק ספיקא.
והקשה רעק א שהרי באשה עומדת לחוד מטמא ר מ משום נדה וטמאה ודאי וא כ למה יש כאן ספק ספיקא, והוכיח מזה שגם כשספק אחד אינו שקול ויש עליו הכרעה, מכל מקום יכול...
- 17 תגובות
- 283 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יואל נהרי
13 ינואר 2020, 22:37
-
-
- 5 תגובות
- 83 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי HaimL
30 דצמבר 2019, 19:03
-
-
הערות בנדה ברש״י
תגובות: 9
על ידי
שמואל דוד » 19 נובמבר 2019, 06:07
זמן קריאה: 15 דקות
כמה הערות במסכת נדה
א) כג:
רש״י ד״ה חוץ מן האנזים - וקשיא לרבא דאמר חסא.
לכאורה צ״ע מדוע לא קשה גם על ר׳ ירמיה בר אבא אמר רבי יוחנן.
(אגב, לכאורה צ״ל ברש״י לרבא ׳אמר׳ חסא בלא ד׳)
ב) כג:
רש״י ד״ה אפילו פרצוף אחד - אבר אחד כגון עינו או מצחו או לסת כו׳
ד״ה ומאי אחד - כחסא דאמר העין והלסת...
- 9 תגובות
- 211 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי שמואל דוד
23 דצמבר 2019, 20:15
-
-
נדה יד. בדקה בעד הבדוק וטחתו ביריכה
תגובות: 1
על ידי
שומר שבת » 15 דצמבר 2019, 09:59
זמן קריאה: 1 דקות
נדה יד. בדקה בעד הבדוק וטחתו בירכה ולמחר מצאה עליה דם אמר רב טמאה נדה
רש י מפרש שמדובר שמצאה דם על יריכה ותולין שבא מן העד ועל כן טמאה נדה.
ובכל הראשונים מפורש שאף רש י מודה שאם העד לפנינו ואין עליו דם ודאי טהורה, שאם הדם בא מן העד איך יתכן שלא נמצא עליו דם? ועל כרחך שלא בא מן העד אלא הדם היה רק...
- 1 תגובות
- 95 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי ayedavid
15 דצמבר 2019, 13:30
-
-
נדה ז: רבי אליעזר שמותי הוה
תגובות: 7
על ידי
אוריאל » 20 נובמבר 2019, 01:28
זמן קריאה: 3 דקות
ראבי ה הקשה , מהו דבעיא לן במו ק אם מנודה אסור בתפילין אם לאו וסלקא בתיקו והלא בפירוש איתא בב מ נט שהיה רבי אליעזר עטור בתפילין. ואי משום דלא חש רבי אליעזר לנידוי, א כ מאי טעמא חלץ נעליו, ונשאר בצ ע.
ושמעתי ליישב, דאולי רבי אליעזר אכן חש לנידוי חבריו, אבל רק בתורת חשש שאולי הנידוי שלהם נידוי, אבל...
- 7 תגובות
- 213 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אבר כיונה
03 דצמבר 2019, 08:51
-
-
נדה נח: - ותולה בבנה או בבעלה
תגובות: 11
על ידי
יהודי נאמן » 29 אוקטובר 2019, 10:53
זמן קריאה: 2 דקות
מבואר במשנה שאשה יכולה לתלות את הכתם בדם מכה של בנה או בעלה לקולא.
ויש לחקור אם גם להיפוך ולחומרא נאמר כן? אם נמצא כתם דם על בנה או בעלה האם מציאת הכתם על בנה או בעלה תטמא את האשה שנתלה שהגיע מן האשה אליהם?
- 11 תגובות
- 202 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי זאת נחמתי
29 אוקטובר 2019, 11:46
-
-
נדה לו: - דווקא לפני פטירתו של רב, הוא חוזר בו?
תגובות: 9
על ידי
טוב וחסד » 17 מרץ 2019, 10:33
זמן קריאה: 1 דקות
לפני פטירתו של רב, מסופר שם ששהה רב אסי ליד מיטתו, ורב אמר לו כי הוא חוזר בו, והוא סובר כשיטת רבי יצחק שאין כל טומאה בדם קושי. פלא הוא מה ראה לנכון רב לחזור בו דווקא אז? ובכלל האם ישנו תקדים שעוד מישהו חזר בו סמוך למיתתו?
- 9 תגובות
- 252 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי עת לדבר
27 אוקטובר 2019, 23:43
-
-
נדה ב.
תגובות: 3
על ידי
שמואל דוד » 16 אוקטובר 2019, 17:41
זמן קריאה: 1 דקות
בע״ה הערות עמ״ס נדה
א) ב.
מתני׳ וחכ״א לא כדברי זה ולא כדברי זה כו׳
רש״י לא כדברי זה - שהחמיר יותר מדאי כו׳ ולא כדברי זה - שמיקל יותר מדאי.
יש להעיר, מדוע האריך תנא דמתני׳ וכתב ״לא כדברי זה ולא כדברי זה״
עוד יש להעיר מדוע פירש״י ״לא כדברי זה״ אהלל ולא אשמאי.
ב) ב.
רש״י ד״ה ואפי׳ לימים...
- 3 תגובות
- 126 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי יצחק
17 אוקטובר 2019, 10:50
-
-
ערבות בגרים
תגובות: 2
על ידי
מבקש אמת » 26 יוני 2019, 12:10
זמן קריאה: 1 דקות
בנדה יג,ב איתא קשים גרים לישראל כספחת, ופירש י וז ל: שקשים לישראל כספחת שאין בקיאים במצות ומביאין פורענות, ועוד שמא למדים ישראל ממעשיהן, מפי מורי הזקן. ויש אומר שכל ישראל ערבים זה בזה, ולאו מילתא היא שלא נתערבו בשביל הגרים דאמרינן במס' סוטה נמצא לכל אחד מישראל שש מאות אלף ושלשת אלפים ותק ן בריתות...
- 2 תגובות
- 214 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי אלימלך
26 יוני 2019, 16:55
-
-
סיכום בענייני וסתות - נדה טו, טז
על ידי
בן אהרון » 06 יוני 2019, 00:17
זמן קריאה: 2 דקות
מצורף כאן סיכום בעניני וסתות אשמח לקבל הערות
דין רבב''ח- הגיע שעת וסתה מותרת
ע' בראשו' שהק' דלקמ' אמר' תיבדק והיאך מותרת הכא בלא בדיקה.
- ברמב''ן תי' דהקילו בבאין מן הדרך לתלות שבדקה או שהקילו משום דאיכא תביעה וחשיב כאלו בדקה (כמו שמצינו לעיל יב גבי בדיקה בטהרות)
- בתוס' הק' מהא דאמר' לקמ' סג, ב...
- 0 תגובות
- 187 צפיות
-
הודעה אחרונה על ידי בן אהרון
06 יוני 2019, 00:17
משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח
הרשאות הפורום
הנכם לא רשאים לכתוב נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא רשאים להגיב לנושאים קיימים בפורום זה
הנכם לא רשאים לערוך את ההודעות שלך בפורום זה
הנכם לא רשאים למחוק את הודעותיך בפורום זה
הנכם לא רשאים לצרף קבצים בפורום זה